top of page

OPİ ile Alev Okulları Yaz Okulu

Alev Okulları Öğrencileri ile Yaz Okulunda OPİ Kitlerini Uyguluyoruz!


Ben Gül. Opinio’nun şahane ekibinin, en yeni üyesiyim. Kim olduğuma ve burada neler yapacağıma değinmek isterim. Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü mezunuyum. Opinio da ise Eğitim Teknolojileri Uzmanı olarak yer alacağım ve yürütülen çalışmalara katkıda bulunacağım. Bunun için çok heyecanlıyım!


Yer aldığım ilk çalışma, takvimimizde en yakında olan ve çok önem verdiğimiz projemiz Alev Okulları, yaz okulu eğitimleri vardı. Alev Okulları’nda birden çok disiplini bir arada barındıran, alanında uzman eğitimcilerin yer aldığı şahane yaz okulu programları yürütülüyor. Bizler de Opinio olarak yaz tatili boyunca farklı yaş gruplarından öğrenciler ile eğitimlerimizi sürdürüyoruz.


Gelelim eğitimlerimizin detaylarına ve yaz okulu sürecinde edindiğimiz deneyimleri aktarmaya…


Yaz okulu derslerimizi OPİ İcat 1 ve Keşif 1 kitleri ile yürütüyoruz. Keşif kiti; hikaye kitabı ve etkinlik kitabının renkli tasarımları, yaş grubu dikkate alınarak eklenen detaylar ve stickerlar ile dinamik bir öğrenme ortamı sunuyor. İcat kiti, içerisinde bir araya getirilmeyi bekleyen parçalar barındırıyor. Öğrencilerimizden, yönergeyi takip ederek, hidrolik sistemde açılan kapanan bir köprü tasarımı oluşturmaları bekleniyor. Günlük hayatımızdan hidrolik sistemlere, yönerge kavramına, algoritma oluşturmaya örnekler yer vererek öğrencilerimize yakınlık algısı oluşturuyor ve aşamaları takip ederek algoritmalar kurmasını istiyoruz.


Her iki kit içerisinde de öğrencilerin somut olarak yapacağı (görselleri eşleştirme, sticker ile yönergede verilen görev adımlarını tamamlama, sıralama vb.) etkinlikler, tamamlaması beklenen görevler yer almakta. Derslerimizde öğrencilerden yönergeyi takip etmeyi, birlikte çalışmayı, farklı fikirleri değerlendirmeyi ve birlikte karar vererek ürün geliştirme süreçlerini yönetmelerini istedik.


Küçük yaş gruplarında ise  heyecanlarını kontrol etmek, sıra ile çalışmak, belki de en önemli adım olan arkadaşının çalışmasını tamamlamasını beklemek, yönergeye bağlı ilerlemek gibi temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçladık.


Aşamalı düşünme, parçadan bütüne gitme ve bir olayı/durumu oluşturan koşulları tartışarak değerlendirmeyi amaçladığımız derslerimiz bol etkinlikli, çok eğlenceli, verimli ve çok keyifliydi. 



Kitlerle çalışmak, öğrencilerimize yaparak ve yaşayarak öğrenme deneyimi kazandırmaktadır. Etkinliğin başlangıcından sonuna tüm sorumluluk ve süreci yönetme hızı öğrencimizin bireysel ilerleyişine bağlı olarak şekillenmektedir. Bu bireysel ilerleyiş öğrencimizin konuyu benimsemesine ve adapte olmasına yardımcı olmaktadır. 



STEAM müfredatımız ile farklı disiplinleri bir araya getirmeyi ve öğrencimizin probleme getireceği çözüm önerisini birden fazla alanda değerlendirerek, çok yönlü düşünerek şekillendirmesini amaçladık. Küçük yaşlarda alınan STEAM eğitimi ile analitik düşünebilen, zengin, dinamik bir bakış açısına sahip olmasında katkısı büyüktür.


Dilerim daha birçok çocuk ile bu gibi keyifli uygulamalar yapabiliriz.


Sevgiler.

16 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

コメント


bottom of page